دفتر خدمات الکترونیک شهر کد 0101

 

 

دفتر خدمات الکترونیک شهر کد 101 از سال 1387 به عنوان نخستین دفتر در محدوده منطقه یک شهرداری تهران با هدف افزایش سرعت و کیفیت در خدمت رسانی به شهروندان گرامی تاسیس شد. این دفتر مفتخر است با بهره گیری از کارشناسانی متخصص و کارآزموده خدماتی تخصصی مرتبط به حوزه شهر سازی، جواز ساخت، گواهی عدم خلاف، پایان کار و .... ارائه می­دهد.

 

معرفی ساختمان دفتر

این دفتر در سه طبقه با وظایف زیر مشغول به فعالت می­باشد:

 

 

خدمات دفتر الکترونیک شهر کد 0101

فعالیت­های دفتر خدمات الکترونیک شهر در حوزه شهرداری می­باشد که شامل انواع درخواست ها به شرح زیر است :

 


  معرفی واحدها

         1-واحد تشکیل


در این واحد خدماتی همچون
•    تشکیل پرونده
•    ثبت گزارش ناظر
•    استعلام طرح تفضیلی
•    ارسال دفاعیه ها
•    ابطال پیش فروش
•    عدم قابلیت
•    تشکیل ناظر حقوقی و حقیقی
•    اصلاح اطلاعات حقیقی
•    درخواست انشعابات آب و فاضلاب
•    ارسال نامه های اتوماسیون مربوط به واحد مالی


ارایه داده می شود. کارشناسان این واحد بعد از تشکیل پرونده، گرفتن مدارک نسبت به درخواست مراجعه کننده و دادن وقت بازدید از ملک مورد نظر ،  بعد از بازدید اگر کسری موجود نباشد تایید خورده و به مرحله بعد ارجاع می گردد.

 

     2-واحد بازدید


کارشناس بازدید بعد از بازدید از ملک ، ابعاد ومساحت را با کشیدن کروکی ملک و وارد کردن اطلاعات  برطبق ضوابط شهرداری در سیستم ثبت میکند تا برطبق ان بررسی شود و در صورت نداشتن خلاف در نهایت تایید خورده و از کارتابل مامور بازدید خارج می شود و به کارتابل رئیس دفتر انتقال می یابد و در انتظار تایید مدیر دفتر میشود.
بعد از مرحله بازدید نقشه هوایی 1.2000  ملک توسط کارشناس گرفته می شود و به مامور بازدید مربوطه داده می شود تا ملک مورد نظر را جانمایی کند و در پرونده مورد نظر قرار بگیرد
سپس مدارک مورد نظر ملک اسکن شده و داخل سیستم شهر سازی ارشیو می گردد تا مدارک که توسط دفتر تایید شده برای همه رویت شود و بعد به رئیس بازدید تحویل داده می شود تا تایید خورده به منطقه ارسال گردد .

 

     3-بررسی خلاف


بررسی خلاف نسبت به در خواست ها متفاوت می باشد ولی اگر در سیستم بازدید ملکی خلاف داشته باشد کارشناسان واحد بررسی خلاف بر طبق ضوابط و مقررات شهرداری به خلاف ملک مورد نظر رسیدگی می کنند. از دیگر اقدامات این واحد میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
•    
بررسی نامه های ارسالی از ثبت در خصوص مغایرت پایان کار با نقشه¬های نظام مهندسی
•    بررسی تخلفات بر اساس گزارش بازدید
•    ثبت اعتراض به آرای ماده صد
•    ثبت شرکت آتش نشانی

 

    4-تایید نقشه معماری


در این واحد پرونده ها بعد از صدور دستور نقشه و ارسال سیستمی توسط شرکت معمار به کارتابل تایید نقشه، مورد بررسی قرار میگردندسپس درصورت تایید  نقشه ها، پرونده ی مربوطه به  فضای سبز و آتش نشانی ارسال می شود.

 

     5-پیش نویس گواهی


کارشناسان این واحد مدارک مورد نیاز برای  گواهی (عدم خلاف، پایان کار یا بلامانع) را دریافت و بررسی می نمایند.

 

     6-کارشناسان پیش نویس صدور پروانه


در این واحد کارشناسان موارد زیر را کنترل و مدارک لازم را دریافت می نمایند .

•    استعلام برگه برق و مکانیک و محاسب
•    کنترل نقشه های برق و مکانیک و محاسبات
•    تعهدات و چک لیست های لازم جهت صدور پروانه
•    چک کردن پرداختی ها، شناسنامه فنی ساختمان،  اسکن برگه های معماری و کنترل ایمیل

 

      7-مفاصا حساب نوسازی و پسماند

 

از جمله اقداماتی که در این واحد صورت میگیرد شامل مفاصا حساب نوسازی، فیش پسماند و نوسازی، تعیین مسیر و پسماند گودبرداری، حفاری، اسکن A3 و آرشیو (بازدید) است.

 

 

      8-نظارت و پیگیری


این واحد پل ارتباطی بین ارباب رجوع و کارشناسان است که در آن پیگیری پرونده ها و کمک به تسریع پیشرفت پرونده¬ها از صفر تا صد صورت گرفته و گزارشات لازم ارائه  میشود.

 

     9-رابطین شهرداری
جهت برقراری ارتباط سریع و مستقیم با شهرداری ها، دفتر خدمات کارشناسانی را در شهرداری مناطق مستقر نموده است . از جمله اقداماتی که توسط کارشناسان صورت میگیرد می توان به موارد زیر اشاره نمود:
•    
پیگیری پرونده های دفتر
•    حل مشکلات پرونده ها با کارشناسان شهرداری
•    پیگیری ویژه پروندهای خاص
•    پیگیری فضای سبز در ناحیه
•    نظارت بر رابطان شهرداری و ارائه راهکاری جهت موثر بودن آنها

 

     10-واحد مشاوره

  پاسخگوئی به سوالات فنی ارباب رجوعان و کارشناسان دفتر خدمات،  مشاوره در زمینه طرح تفضیلی و قوانین شهرداری، بررسی مشکلات پرونده از جمله اقداماتی است که  توسط مدیریت واحد نظارت و پیگیری صورت میگیرد .

 

     11- عوارض خودرو

 

صدور آرم طرح ترافیک سالیانه، تعویض آرم طرح ترافیک، درخواست عودت هزینه طرح ترافیک، اعتراض به جرایم رانندگی دوربین ها از جمله خدماتی است که در این واحد به شهروندان ارائه میگردد.

 

     12-مدیر فنی


پاسخگوئی به سوالات فنی ارباب رجوعان و کارشناسان دفتر خدمات ، ارتباط با سازمان فن آوران، شهرداری، سازمان آتش¬نشانی، نظام مهندسی، کمیسیون باغات و دیگر ادارات جهت حل مشکلات فنی پرونده¬های و همچنین دریافت و بررسی تمام مصوبات، بخش¬نامه¬ها توسط مدیر فنی دفتر خدمات صورت میگیرد .

 


     13-واحد بازرسی و نظارت


مسئول بازرسی دفتر  مدیریت و نظارت کامل بر عملکرد و رفتار کارشناسان ، رفع اختلاف بین ارباب رجوع و کارشناسان و همچنین رسیدگی به تخلفات احتمالی در دفتر را دارد .

 

 

 

 

 

 

 


بالا